Błąd przetwarzania zapytania MySQL: Select DATE_FORMAT(startDate,'%Y') as year from articles where idTabs=27 and language='pl' group by year ASC;
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ASC' at line 1
Błąd przetwarzania zapytania MySQL: Select * from articles where idTabs=27 and language='pl' order by startDate ASC;
Out of sort memory, consider increasing server sort buffer size

WczasyWZakopanem

Wrzesień 172012

17 – 24.10.2012 r.
Wczasy w Zakopanem

W miesiącu wrześniu grupa mieszkanek Domu Pomocy Społecznej w Słupi wyjechała na wczasy do Zakopanego. Turnus trwał w okresie 17-24 września 2012r. W wyjeĹşdzie uczestniczyło 10  mieszkanek oraz opieka S.Emanuella Wilhelma Karnafel i Renata Kajda.
W drodze do Zakopanego zwiedzałyśmy Kościółek w LudĹşmierzu. Przez cały okres pobytu w Zakopanem sprzyjała nam pogoda, humory i zdrowie. W ciągu tych kilku dni uczestniczyłyśmy w wielu wycieczkach, chodzłyśmy po górach, zwiedzałyśmy Zakopane. Widok był wspaniały, gdyĹź pogoda była słoneczna a na pobliskich szczytach (Kasprowym, Rysach, Giewoncie) leĹźał juĹź śnieg. Między innymi byłyśmy na Gubałówce, na którą wyjechałyśmy kolejką linowo-terenową i Antałówce, z których podziwiałyśmy panoramę Zakopanego. Ze szczytu Gubałówki roztaczała się malownicza panorama miasta, Tatr, Podhala, a nawet Pienin, Gorców oraz Beskidu Ĺťywieckiego. MoĹźna tam było kupić pamiątki, zjechać rynną saneczkową lub zjeść coś smacznego. Kolejnego dnia z KuĹşnic wspinałyśmy się na Kalatówki gdzie znajduje się Pustelnia św. Brata Alberta. Potem kolejno uczestniczyłyśmy w wycieczce na Orawę, gdzie po drodze podziwiałyśmy piękną zakopiańską architekturę i góry. Najbardziej podobała nam się wioska Witów- jak się okazało nastrasza wioska na Podhalu. Odwiedziłyśmy Sanktuarium Matki Boskiej Jasnogórskiej na Podhalu w Bachledówce (Bachledówka-Czerwienne). Jest tam chyba najpiękniejszy kościół w całych Tatrach. Na zewnątrz -  niepozorny, wewnątrz urzeka niesamowitą ilością misternych rzeĹşb wykonanych w drewnie. Jest to miejsce pielgrzymek gdzie wielokrotnie przebywał Kardynał Stefan Wyszyński i Kardynał Karol Wojtyła. Z Bachledówki rozciągają się przepiękne widoki na Tatry, Gorce i Beskid. To miejsce, na szczycie potężnego wzniesienia, skąd roztacza się widok na całą panoramę Tatr, Czerwone Wierchy, Giewont, Kasprowy, Świnicę, w głębi Rysy, aĹź po czeskie szczyty: Lodowy, Hawrań. W drodze na Bachledówkę  widziałyśmy Poronin i Ząb- najwyĹźej połoĹźoną wioskę w Polsce. Podczas pobytu w Zakopanem wybrałyśmy się do Doliny Chochołowskiej i Doliny Białego, byłyśmy pod skoczniami narciarskimi, najodwaĹźniejsze osoby wyciągiem krzesełkowym wyjechały na Wielką Skocznię. Wielokrotnie spacerowałyśmy po Krupówkach gdzie zakupiłyśmy drobne prezenty. Byłyśmy równieĹź na  Pąksowym Brzyzku gdzie pochowani są zakopiańscy artyści i gdzie znajduje się grób Kornela Makuszyńskiego. Wszystkie Panie wróciły z wczasów pełne wraĹźeń i miłych wspomnień. Często będziemy wracać do tych chwil, oglądając wspólne pamiątkowe zdjęcia, których zrobiłyśmy bardzo duĹźo.